Η Κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί την άμεση επανέναρξη της Ιόνιας Οδού και των άλλων μεγάλων αυτοκινητόδρομων, οι ανάδοχοι όμως αδυνατούν να το κάνουν λόγω της οικονομικής κατάστασης.
Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού... μάλιστα, οι ελπίδες για επανεκκίνηση των έργων μετατίθενται στο τέλος του 2012. Κι αυτό προκύπτει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο επικεφαλής της ΓΕΚ Τέρνα κ. Περιστέρης στη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Η συγκεκριμένη εταιρία έχει αναλάβει μεγάλο μέρος των έργων παραχώρησης και στο τμήμα της Ηπείρου ήταν η τελευταία που εγκατέλειψε την Ιόνια Οδό.
Όπως λοιπόν ανέφερε με κατηγορηματικό τρόπο, οι ελπίδες για την επανεκκίνηση των τριών οδικών έργων (Ιονία Οδός, Ε65, Κόρινθος - Τσακώνα) στα οποία συμμετέχει η ΓΕΚ Τέρνα μετατίθενται για το τέλος του 2012.
Από την άλλη πλευρά η πολιτεία θεωρεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων, καθώς οι παραχωρησιούχοι που ανέλαβαν την κατασκευή και τη λειτουργία τους, βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση και έχουν αναστείλει τις εργασίες τους -με εξαίρεση τη συντήρηση των υποδομών.
Το υπουργείο Υποδομών επεξεργάστηκε λύση, που πέρασε επιτυχώς από την Ευρώπη, η οποία στηρίζεται σε ένα σενάριο αμοιβαίων απωλειών, με ταμειακή στήριξη των παραχωρήσεων σε μεγαλύτερο χρονικό εύρος και επιστροφή των χρημάτων αργότερα. Πρακτικά, το δημόσιο θα αναλάβει μέρος του ρίσκου, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα, τα οποία με τη σειρά τους ενδέχεται να επιμηκυνθούν χρονικά.
Παράλληλα, γίνεται μεγάλη προσπάθεια για ενεργοποίηση πρότασης, που εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες, για μόχλευση πόρων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), με εγγύηση χρήματα από το ΕΣΠΑ είτε μέσω των ομολόγων έργου είτε μέσω Εργαλείου Επιμερισμού Χρηματοοικονομικού Κινδύνου. Ωστόσο, η ΕΤΕπ, φοβούμενη την έκθεσή της σε χρηματοοικονομικό κίνδυνο, είναι απρόθυμη να συμβάλλει σε αυτό το σχέδιο. Πλέον, η ελληνική κυβέρνηση θα κληθεί να πείσει τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προκειμένου να πιέσουν την ηγεσία της ΕΤΕπ για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη των Υποδομών.
Ήδη, ο νέος υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκης έθεσε το «ξεμπλοκάρισμα» των έργων ως την υψηλότερη προτεραιότητα στο διευρυμένο χαρτοφυλάκιό του. Το γεγονός ότι θα έχει υπό τον έλεγχό του το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) κρίνεται θετικό από την αγορά, καθώς δημιουργεί ικανές συνθήκες για την βελτίωση του υφιστάμενης κατάστασης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το «πάγωμα» των έργων έχει συνολικό μερίδιο στην μείωση του ΑΕΠ περίπου 1,5%, αφού χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο έχουν χαθεί, προκαλώντας σημαντική αύξηση της ανεργίας.
Στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού... μάλιστα, οι ελπίδες για επανεκκίνηση των έργων μετατίθενται στο τέλος του 2012. Κι αυτό προκύπτει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο επικεφαλής της ΓΕΚ Τέρνα κ. Περιστέρης στη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Η συγκεκριμένη εταιρία έχει αναλάβει μεγάλο μέρος των έργων παραχώρησης και στο τμήμα της Ηπείρου ήταν η τελευταία που εγκατέλειψε την Ιόνια Οδό.
Όπως λοιπόν ανέφερε με κατηγορηματικό τρόπο, οι ελπίδες για την επανεκκίνηση των τριών οδικών έργων (Ιονία Οδός, Ε65, Κόρινθος - Τσακώνα) στα οποία συμμετέχει η ΓΕΚ Τέρνα μετατίθενται για το τέλος του 2012.
Από την άλλη πλευρά η πολιτεία θεωρεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων, καθώς οι παραχωρησιούχοι που ανέλαβαν την κατασκευή και τη λειτουργία τους, βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση και έχουν αναστείλει τις εργασίες τους -με εξαίρεση τη συντήρηση των υποδομών.
Το υπουργείο Υποδομών επεξεργάστηκε λύση, που πέρασε επιτυχώς από την Ευρώπη, η οποία στηρίζεται σε ένα σενάριο αμοιβαίων απωλειών, με ταμειακή στήριξη των παραχωρήσεων σε μεγαλύτερο χρονικό εύρος και επιστροφή των χρημάτων αργότερα. Πρακτικά, το δημόσιο θα αναλάβει μέρος του ρίσκου, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα, τα οποία με τη σειρά τους ενδέχεται να επιμηκυνθούν χρονικά.
Παράλληλα, γίνεται μεγάλη προσπάθεια για ενεργοποίηση πρότασης, που εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες, για μόχλευση πόρων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), με εγγύηση χρήματα από το ΕΣΠΑ είτε μέσω των ομολόγων έργου είτε μέσω Εργαλείου Επιμερισμού Χρηματοοικονομικού Κινδύνου. Ωστόσο, η ΕΤΕπ, φοβούμενη την έκθεσή της σε χρηματοοικονομικό κίνδυνο, είναι απρόθυμη να συμβάλλει σε αυτό το σχέδιο. Πλέον, η ελληνική κυβέρνηση θα κληθεί να πείσει τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προκειμένου να πιέσουν την ηγεσία της ΕΤΕπ για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη των Υποδομών.
Ήδη, ο νέος υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκης έθεσε το «ξεμπλοκάρισμα» των έργων ως την υψηλότερη προτεραιότητα στο διευρυμένο χαρτοφυλάκιό του. Το γεγονός ότι θα έχει υπό τον έλεγχό του το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) κρίνεται θετικό από την αγορά, καθώς δημιουργεί ικανές συνθήκες για την βελτίωση του υφιστάμενης κατάστασης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το «πάγωμα» των έργων έχει συνολικό μερίδιο στην μείωση του ΑΕΠ περίπου 1,5%, αφού χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο έχουν χαθεί, προκαλώντας σημαντική αύξηση της ανεργίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου